Alla inlägg den 3 juni 2008

Av Ulrika - 3 juni 2008 22:14

I kväll åkte gamlematte och husse hem igen. De har varit här ett par dagar. Det är så mysigt när de är här. Jag har väckt gamlehusse på morgarna. När jag vaknat så har jag sprungit in på gästrummet och där på ett par tjocka madrasser låg han, gamlehusse. Jag slängde mig brevid, ja nästan på honom och fick massor av mys och kli innan vi gick upp. Det var mysigt för jag får inte vara i möblerna annars. Sen har jag följt gamlehusse hela dagen för han har varit roligast, han har mest grävt och bökat i jorden. Jag har varit där och hjälpt till, fångat jordkakor som rullat iväg och vaktat rullebören. (= skottkärran, om ni inte kan skånska) De andra har målat huset (delar av det) och då fick jag inte vara med. Jag får inte bli vit nu inför utställningen. Tyvärr måste jag nog bada igen för jag har mycket jord i pälsen. Men jag tycker att jag kan slippa eftersom jag inte är vit och brun jord syns inte på en brun hund. =)


Ofelia



Skapa flashcards