Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Ulrika - 18 juni 2008 22:08

Stora klippardagen har det varit i dag. Både jag och häcken har blivit klippta. Jag för att jag ska till Båstad och där få träffa en lagotto-spekulant. Ja det är inte jag som ska säljas men jag ska se till och charma denna man som snart går i pension och vad jag förstår så har han funderat på rasen länge. För visst är lagotto en ovanligt rolig ras, lagom stor, lättlärd, tålig och arbetsvillig, påhittig och finurlig osv. Hoppas nu att jag kan uppföra mig och charma honom riktigt mycket så att han väljer en lagotto. Men det ska väl inte vara några problem så söt och go som jag är?! 


Husse har klippt häcken och då var jag tvungen att hålla koll på honom så att han inte slarvade. Häcksaxen den skramlade öronbedövande men den skrämde inte mig, det var bara matte som klagade.

Jag övervakar!

Jag jagar de grenar och löv som faller ner.

Men husse ...

... vad gör du där?


Nu är jag trött, jag får vila mig lite.


Klipp klipp, razzel razzel

Ofelia

Skapa flashcards