Direktlänk till inlägg 20 juli 2008

Barnvakt

Av Ulrika - 20 juli 2008 20:38

Jag har varit barnvakt i helgen. Vi har haft gäster och deras lilla pojke var så snäll och bjöd mig på sin glass. Gissa om vi blev riktigt goda vänner :-) Glass är gott!

Mmmmmmm....


Är där inte lite till?

Kolla in så lång min tunga kan bli. Är nog släkt med kossa i alla fall.


Det var gott i alla fall! Tack!


När vi kom hem så lekte vi med såpbubblor. Det var skoj.

Tjohoo, nu tar jag dom.




Nanny Ofelia

 
 
Ingen bild

Tristan

20 juli 2008 21:56

åh har du också lattjat med barn i helgen, jag också. Jag fick (somlig sa snodde) både pizza och glass av de små.

 
Ingen bild

Primo

21 juli 2008 00:05

Men Ofelia... Ja du är nog släkt med korna;) Nej då din tunga är ju jätte fin, du får gärna pussa mig med den någon gång!!!
Sno glass från barn? Det måste jag ju prova...ska ju ut på stan med matte i veckan finns säker ngt barn med glass där;)
Puss på dig !

 
Ingen bild

Ofelia

21 juli 2008 11:55

Tristan: Det är en hårfin gräns mellan att bli bjuden och att sno för oss hundar. Finns det inom räckhåll så måste det ju vara till oss.

Primo: Glass måste du prova, det är jättegott men fastnar i mustaschen.

Förutom kon är jag nog släkt även med gasellen och kängerun.

Långpuss på er killar

 
Ingen bild

Primo

21 juli 2008 22:19

Jo men Ofelia Glass har jag ju smakat på många gånger, men inte som jag snott från barn;) Matte säger att jag alltid blir så kladdig i mustaschen...OCK????

 
Ingen bild

Ofelia

21 juli 2008 22:57

Primo: Va har du fått smaka glass förr?!!! och inte jag. Det där att sno från ungar tror jag inte heller jag provat men väl att sno inplastade mackor från någons handväska eller jackficka :p

 
Ingen bild

Ofelia

21 juli 2008 22:59

Primo: Jag menar mat har jag inte snott, men väl badbollar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 17 december 2012 20:07

Det har varit vinter i Skåne!    Vi letar efter Tomten i snön. Vi lyckades inte hitta honom den dagen men vårt sökande fortsätter!      Tomtejägarna Alpina & Ofelia ...

Av Ulrika - 26 november 2012 08:16

I förra veckan var vi en tur till Båstad. Trots grått och tråkigt väder var det härligt att komma dit upp. Alpina hade inte glömt var hon förra gången hittade en kanin i trädgården så den hörnan av det egentligen avhängnade trädgårdslandet undersökte...

Av Ulrika - 17 november 2012 17:48

Matte har fått låna en klippmaskin och den har hon provat idag. Både jag och mamma Ofelia har varit övningsobjekt. Vi borde anat ugglor i mossen redan igår för då lurade Matte oss till storrengöring. Det schamponerades och sköljdes så att löddret...

Av Ulrika - 21 oktober 2012 19:06

Vi har haft nattgäst, Lovikka har varit på besök i helgen. När vi gick för att hämta Lovikka så följde Smulan med men på vägen tillbaka blev vi av med henne. När hon inte hade kommit hem på eftermiddagen så fick vi alla ut för att leta. Samma runda...

Av Ulrika - 18 oktober 2012 19:10

Äntligen en härlig runda i underbart väder. Matte har varit bortrest och arbetat mycket den senaste tiden. Nu hoppas vi på bättring och mer tid för oss igen. Med oss på rundan hade vi även katten Smulan. När vi ligger och poserar för kameran så s...

Ovido - Quiz & Flashcards