Direktlänk till inlägg 17 augusti 2008

Nytt hem sökes

Av Ulrika - 17 augusti 2008 19:07

Jag är ARG! Jag tror jag ska flytta för här de inte snälla. Först i förmiddags tog matte med mig till Söndagspromenaden på Ribban, det var det inget fel på men sen påstod matte att jag luktade pyton och att jag var tvungen att bada. Jag utstod dusch och schamponering utan något knorr MEN SEN. Matte drog i min päls, kammade, tovutredde och höll på. Hon var nästan gråtfärdig över hur jag lyckats få så många tovor på så kort tid. Men det var inget emot vad jag var (alltså gråtfärdig). Jag försökte med den bedjande blicken, jag försökte putta med tassen, jag försökte med att börja snurra runt på bordet men det resulterade bara i att jag blev uppbunden. Till slut så började jag pipa till när matte drog i pälsen i armhålan men tror ni hon brydde sig?! Nej, hon bara sa att jag skulle sluta sjåpa mig.

 

Bostadssökande

Ofelia

 

Ps. Nu har småmattarna kommit hem och jag tror jag flyttar in till dem i stället.

 
 
Totti

Totti

17 augusti 2008 20:59

Du kan få flytta hem till mig Ofelia. Min bia-bädd är rymlig och tovskäret kommer inte fram så fota. Min matte klipper helt enkel av pälsen, så jag hinner aldrig bli så tovig.
Grattis i efterskott till Big-seger! Ser väl vem som helst att du är en supersnygging!

http://www.123minsida.se/tottilagotti

 
Ingen bild

Ofelia

17 augusti 2008 22:03

Totti: Tack för erbjudandet. Matte har lugnat sig nu men jag ska ha erbjudandet i åtanke om matte tar fram tovskären igen.

 
Ingen bild

Primo och Acke

17 augusti 2008 23:00

Vi tänkte föreslå samma sak som Totti;) Men matte säger istället att eran matte borde flytta hit istället och dra i våran päls, Hua!!
Ska du med Salma till öland eller?
Vi kommer till sofiero, ja Primo är väl den som ska ställas där men jag Acke ska följa med en liten sväng på morgonen för husse och Primos mammas husse ska hjälpa till att kånka på grejjor...Min gammelmatte ska nämligen ställa 3 hundar....
Puss på din nos!

 
Ingen bild

Ofelia

18 augusti 2008 09:03

Primo o Acke: Ni får gärna matte, eller kanske inte men alla tortyrredskapen dom får ni. :-)

Jag ska inte åka till Öland utan har paus tills Sofiero. Vi ses där!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 17 december 2012 20:07

Det har varit vinter i Skåne!    Vi letar efter Tomten i snön. Vi lyckades inte hitta honom den dagen men vårt sökande fortsätter!      Tomtejägarna Alpina & Ofelia ...

Av Ulrika - 26 november 2012 08:16

I förra veckan var vi en tur till Båstad. Trots grått och tråkigt väder var det härligt att komma dit upp. Alpina hade inte glömt var hon förra gången hittade en kanin i trädgården så den hörnan av det egentligen avhängnade trädgårdslandet undersökte...

Av Ulrika - 17 november 2012 17:48

Matte har fått låna en klippmaskin och den har hon provat idag. Både jag och mamma Ofelia har varit övningsobjekt. Vi borde anat ugglor i mossen redan igår för då lurade Matte oss till storrengöring. Det schamponerades och sköljdes så att löddret...

Av Ulrika - 21 oktober 2012 19:06

Vi har haft nattgäst, Lovikka har varit på besök i helgen. När vi gick för att hämta Lovikka så följde Smulan med men på vägen tillbaka blev vi av med henne. När hon inte hade kommit hem på eftermiddagen så fick vi alla ut för att leta. Samma runda...

Av Ulrika - 18 oktober 2012 19:10

Äntligen en härlig runda i underbart väder. Matte har varit bortrest och arbetat mycket den senaste tiden. Nu hoppas vi på bättring och mer tid för oss igen. Med oss på rundan hade vi även katten Smulan. När vi ligger och poserar för kameran så s...

Ovido - Quiz & Flashcards