Alla inlägg under augusti 2008

Av Ulrika - 7 augusti 2008 22:17

Min snygga schäferkompis Hannah.


Igår var jag och hälsade på min kompis Hannah. Vi gick en lång härlig promenad och eftersom det är ett bra område utan biltrafik och med stora grönområden så fick jag gå lös. Åååå vad det doftade gott över allt. Så gott att jag glömde lyssna på min matte men då hände det något konstigt. Hannah tyckte inte om att jag ignorerade min matte så hon sprang och hämtade mig och sa till mig på skarpen. Detta upprepades vid två tillfällen under promenaden. Efter det så gick jag snällt inom lagom avstånd hos min matte. Matte skickar ett stort TACK till Hannah för hjälpen med min fostran. 

 Här går Hanna och jag.  Här har Hannah precis hämtat mig, ser ni att jag skäms lite. 

På vår promenad passerade vi en gård med konstiga djur. De luktade gott men så hade de läskiga horn på huvudet, bäst att vara försiktig.


Idag har det varit mysigt för hela familjen har varit hemma hos mig. Vi har målat (Husse alltså), städat, förberett inför Ronneby. Barnen har haft kompisar här hemma så det har blivit promenad med dem och mycket kel och mys. På kvällen kom grillen i gång och då fick jag smaka lite kött av Husse. J

 

Voff voff

Ofelia

Av Ulrika - 4 augusti 2008 19:54

Det har varit oväder nästan hela dagen och mina människor har inte velat gå ut några längre rundor med mig. Matte har varit och arbetat, annars brukar hon klä sig i regnkläder och stövlar och gå långa rundor med mig. Speciellt när det regnar för då får jag så fina lockar säger hon. Får se om hon orkar en runda nu i kväll. Men jag ska inte klaga jag har varit ute i trädgården och jagat löv som yr omkring när det blåser. Jag har faktiskt haft riktigt mycket attt göra.


Lövtämjaren Ofelia





Av Ulrika - 3 augusti 2008 19:38

I dag började höstterminen för hundungdomsgruppen. Det var jättekul. Vi började med passivitetsträning, men eftersom det hade tillkommit nya hundar så var jag först tvungen att hålla lite koll på dem så att de inte kom smygande och åt upp mig. Här kikar jag fram bakom lillmatte.   

 


Sen övade vi kontakt med olika övningar, tränade inkallning och så var vi en sväng på agilitybanan. Jag var jätteduktig och kunde konsentrera mig på lillmatte nästan hela tiden. En och annan snusning i marken måste ändå vara tillåtet, eller?!


Eleven Ofelia

Av Ulrika - 2 augusti 2008 22:25

Japp nu slapp jag inte undan längre. Direkt efter frukost så åkte saxen fram. Det klipptes och klipptes, men som den snälla hund jag är så stod jag tålmodigt och stilla på klippbordet. Åtminstone så länge matte och jag var själva i rummet. Kom någon annan in så ville jag ju kolla om personen ifråga kunde tänkas rädda mig eller i alla fall ge mig godis. Så här snygg blev jag.


 

På kvällen grillade familjen och jag släppte inte husse ur sikte. Han höll på att greja med grillen och små knyten med lax, det luktade så gudomligt. Varje gång han gick till köket så följde jag efter och så gick han tillbaka till grillen och då var jag med. Jag är helt fantastisk på att gå fot i dessa lägen.


Grillkryddan Ofelia

Av Ulrika - 1 augusti 2008 23:19

Ja så var det dags. Jag lurades in i duschen med löfte om en ny sorts hundkex som matte handlat under förmiddagen. Det luktade så fantastiskt gott att jag kröp fram från mitt gömställe under sängen för att få kexet, men först när jag var inne i duschen fick jag det och då var det för sent. (Kexet var mycket gott men för litet.) Det var faktiskt ganska skönt at bli duschad och svalkad idag men sen började matte med att reda ut tovor. Det är tråkig och ibland drar matte i pälsen så att det nästan gör ont. Sen ringde telefonen och matte släppte ner mig från klippbordet. Då passade jag på att ta tovbollen hon gjort som låg på golvet och så sprang jag snabbt ut genom altandörren innan matte hann reagera. Sen hoppade jag och busade i trädgården med den som om det vore den bästa leksaken i världen. Matte bara suckade och ruskade på huvudet och mumlade att jag inte var klok Sen skulle vi iväg på kalas så jag slapp undan med lite tovutredning i dag, misstänker att det blir en omgång till i morgon plus klippning.


Voff voff

Ofelia



Ovido - Quiz & Flashcards