Alla inlägg den 1 september 2008

Av Ulrika - 1 september 2008 22:10

Hejsan hejsan!

Har varit på en veckas semester. Skönt och mysigt. Har varit norröver hos gamlematte och husse medan min familj varit söderöver och plaskat i något som heter Medelhavet. Hos de gamla har jag hjälpt till med höstgrävning, kollat att beskärning av fruktträden blev rätt utförd och sedan hjälpt till att sortera grenarna i olika högar. Gamlehusse flyttade en buske i trädgården och då såg jag hur han grävde där längs tomtgränsen och då tänkte jag att jag också skulle gräva lite där. Det gick jättebra ända tills gG-matte upptäckte mig, jag var då halvvägs intill grannen. (Dom som jag skäller på för då kommer de och klappar på mig över staketet.) Jag som tänkt mig en genväg in till dem. Jag får väl fortsätta på genvägen nästa gång jag är där, då har nog G-matte glömt vad jag höll på med. Sen har jag ätit diverse delikatesser så som massor av päron och äpplen. Mmmmm så gott! En dag så plockade G-matte små röda bollar från buskar som de har i krukor på altanen. När hon gick in såg jag att hon missat några så jag tänkte att jag skulle hjälpa till lite mer. Jag plockade några av de röda bollarna och smakade på dem, de var jättegoda. När jag inte hittade fler röda så provade jag de gröna som också hängde på buskarna, de var helt okej de också. Nu får G-matte och G-husse köpa tomater igen.


Trädgårdsmästeren Ofelia


Skapa flashcards