Alla inlägg den 6 september 2008

Av Ulrika - 6 september 2008 20:13

Så var den stora dagen inne. Matte åkte i väg i ottan och jag och barnen var hemma och väntade på att gamlematte och husse skulle komma och hämta oss. Så bar det av till Kubben. Det blev en ganska lång väntan för det gick ganska sakta med bedömningarna. Men så blev det min och Lillmatte E's tur. Jag uppförde mig och min lillmatte var jätteduktig på att visa mig. Till och med så duktig att domaren skrev det i kritiken!!! "Välvisad av sin unga handler".  Jag fick HP och blev BIR. Sen skulle vi in i ringen igen och då placerades jag som BIG-R. Lillmatte var överlycklig! Hon strålade som solen och jag fick vittring på matte och började leta efter henne i publiken och blev också överlycklig när jag hittade henne.


Vad hade matte gjort då hela dagen. Jo hon satt i insläppet till att börja med och kollade vaccinationsintygen och sen fick hon agera ringsekreterare och satt och skrev alla kritiker i den andra ringen där jag inte var. När bedömningarna var slut så stannade matte och lillmatte kvar och hjälpte till att "riva" utställningen medan jag och de gamla och Lillmatte I åkte hem och vilade oss.


Ofelia

Skapa flashcards