Alla inlägg den 14 september 2008

Av Ulrika - 14 september 2008 17:14

Så var premiären med eget tält gjord. Men inte behövdes det något tält den här gången. Kanonfint väder, lagom temperatur och usla tältplatser. Matte hade ju fuskat lite eftersom  hon hämtade tältet i går på Sofiero och då hjälpte säljaren henne att ställa upp tältet bredvid ring 29 där vi skulle vara dagen efter. Kanon tycket hon men… naturligtvis så när vi kom till ringen och tältet så var det inte en lagotto i sikte. Tro f-n det, nu hette ringen nr 26 istället och 29 låg en bra bit bort. Bara att fälla ihop tältet och flytta. Nattdaggen gjorde matte sjöblöt om byxorna men det hann torka innan det var min tur i ringen. Tack o lov! Runt aktuell ring 29 var det helknökat med folk så tältet hade vi ingen större nytta av.      Vissa kallade matte för ”Tältamatör”


 Domarkoll

Mer domarkoll men från en annan ring.


Hur gick det då för mig i ringen? Jo tack ganska bra, äsch kanonbra! 1 Championklass med CK, 1 bästa tik och BIM. När jag och hanen skulle springa parallellt med varandra i BIR/BIM så surrade nog en geting alternativt en större fluga mig i örat för jag tvärstannade. Surr i öronen det tycker jag inte om då beter jag mig konstigt. Matte trodde först att det var hanens handlers byxor som vajat till och skrämt mig men flera i publiken hade sett att jag ryst på huvudet som om något stuckit mig. Det tokiga är att matte hade varit överlycklig för ett BIM i vanliga fall men eftersom denna grejen hände så finns en viss besvikelse. Matte hoppas nu att hanen verkligen var snyggare än jag och att Bir:et inte helt avgjordes pga ett flygfä.

 Här springer vi för Bir o Bim 

Här är tvärniten  

 BIR Nuch Such Lapinlumon Diamante o BIM  det är lilla Jag


Bzzzz Bzzzzz

Ofelia

Skapa flashcards