Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Halloj

Av Ulrika - 26 oktober 2008 19:46

Idag har jag varit på hundungdom med lillmatte I. Jag var superduktig tyckte hon. Kanske var det för att vi festade till det med köttbullar istället för vanligt Frolics godis. Vi körde Rally lydnad, agility och kontaktövningar. Jag tyckte att det var jättekul. Det var roligt att vara tillbaka på agilitybanan, även om jag faktiskt rymde en gång för att ta en tur över fältet. Men bara en gång – vilket är en ganska stor framgång. Måste ju kolla om fasanerna låg och tryckte någonstans.


Men oj vad det regnade på oss. Både matte och jag frös så att vi skakade. Det var väldigt fuktigt och besvärligt sen när vi skulle tränga ihop oss i den lilla klubbstugan. Min kompis Dino’s matte berättade för alla i gruppen att han och hans matte vunnit Härliga Hunds tävling om charmigaste hunden. Då hade dem fått en massa tuggben och liknande, därför bjöd dem oss på några tuggben. De var goda.


Det har varit en lång dag och jag är trött.

 

God natt pussar från Ofelia

 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

26 oktober 2008 20:07

Kanonduktigt att bara rymma EN gång.
rymmarpussar

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Primo

26 oktober 2008 22:54

Ohh så skojjigt! Agility vet jag inte vad det är...men det låter skojjigt, jag gillar ju klättra & hoppa så det kanske är ngt för mig?...Det värsta är ju "klen" matte som nog inte orkar kuta runt sådär!!

Matte hälsar att regnmössan hon köpte är super!!

 
Ingen bild

Ofelia

27 oktober 2008 06:44

Strövelstorparna: Javisst var det bra. Det heter ju, En gång är ingen gång, eller hur?!

Primo: Agility hade säkert varit något för dig men du gör redan så många andra roliga saker med din matte.

Toppen att regnmössan funkar, kanske att min matte ska investera i en också. Den hon har var egentligen tänkt som solhatt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 17 december 2012 20:07

Det har varit vinter i Skåne!    Vi letar efter Tomten i snön. Vi lyckades inte hitta honom den dagen men vårt sökande fortsätter!      Tomtejägarna Alpina & Ofelia ...

Av Ulrika - 26 november 2012 08:16

I förra veckan var vi en tur till Båstad. Trots grått och tråkigt väder var det härligt att komma dit upp. Alpina hade inte glömt var hon förra gången hittade en kanin i trädgården så den hörnan av det egentligen avhängnade trädgårdslandet undersökte...

Av Ulrika - 17 november 2012 17:48

Matte har fått låna en klippmaskin och den har hon provat idag. Både jag och mamma Ofelia har varit övningsobjekt. Vi borde anat ugglor i mossen redan igår för då lurade Matte oss till storrengöring. Det schamponerades och sköljdes så att löddret...

Av Ulrika - 21 oktober 2012 19:06

Vi har haft nattgäst, Lovikka har varit på besök i helgen. När vi gick för att hämta Lovikka så följde Smulan med men på vägen tillbaka blev vi av med henne. När hon inte hade kommit hem på eftermiddagen så fick vi alla ut för att leta. Samma runda...

Av Ulrika - 18 oktober 2012 19:10

Äntligen en härlig runda i underbart väder. Matte har varit bortrest och arbetat mycket den senaste tiden. Nu hoppas vi på bättring och mer tid för oss igen. Med oss på rundan hade vi även katten Smulan. När vi ligger och poserar för kameran så s...

Skapa flashcards