Direktlänk till inlägg 15 november 2008

Suddigt och ljust

Av Ulrika - 15 november 2008 20:47

I morse for Matte och jag iväg med bilen. Ååå vad spännande tyckte jag, undra vart vi ska nu. Jag satt upp näsan hela resan och kollade om jag kände igen mig, men nej det gjorde jag inte. Vi svängde av motorvägen vid Landskrona och sen parkerade Matte utanför Smådjurskliniken i staden. Det luktade gott där och jag blev helt uppjagad av lycka. Matte började nästan tro att det fanns någon som vi känner på plats eftersom jag var så glad. Så glad blir jag bara när jag möter grannens hund Eddie eller Balder från Göteborg, schäferkompisen Hannah eller Salma förstås men vi kände ingen där. Så blev det min tur vet ni vad dem gjorde, först droppade de något i ögonen på mig och då blev allt väldigt suddigt och ljust och sen fick jag gå in i ett rum som dem släckte ner och där lyste en farbror mig i ögonen med olika grejor. Sen gjorde en annan farbror likadant igen, lyste och tittade i ögonen. Jag var jätteduktig och satt still hela tiden. Sen sa de att de var klara och att jag hade fina ögon. Matte fick ett papper där det stod att ögonen var UA.

 

När vi kom hem tyckte Matte att jag varit så duktig att vi skulle åka iväg till Almåsa och gå en promenad och det tyckte jag med. Lillmattarna I och E följde också med. Det var härligt att få springa lös och plaska i vatten- och lerpölar, rulla sig i gåsskit så man blev grönfläckig på ryggen och gräva efter ? tryffel eller var det sork, jag vet inte så noga. När vi skulle åka hem var jag helt lerinpackad och dekorerad med tistlar och andra frön. När vi kom hem blev det storrengöring av hela mig.

Här var det spännande...


Få se vad som finns här...


Hallå är det någon hemma?

 

Ofelia med de vackra ögonen.

 
 
Tristan

Tristan

15 november 2008 22:51

Du måste lära dig att söka tryffel...

http://takycard.blogg.se

 
Ingen bild

Tosca

15 november 2008 23:37

Vad skönt att ögonen fortsätter vara ok.
Matte har sagt att jag ska vaccineras nästa vecka, gillar inte riktigt sprutor, men om de bjuder på godis kanske jag kan gå med på det och stå still.

 
Ingen bild

Margit

15 november 2008 23:47

Mittbilden är helt fantastisk. Eftersom man inte har något att jämföra storleken med kan man tro att det är en silverrygg, dvs en jättelik gorillahane från de dimhöljda bergen!
Skönt att ögonen var OK!

 
salma

salma

16 november 2008 00:32

YES!!!
Skönt att dina ögon är friska =).

http://salma.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

16 november 2008 22:29

Grattis till dina underbara ögon
pussar

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Primo och Acke

16 november 2008 22:32

Ha ha Ofelia, kallas du för Gorilla nu!! Tjihi...men faktiskt matte säger att det stämmer?? Jaja vad vet vi om silverryggar...vi vet bara att du är så fin så och så skönt att ögonen var bra!!
Puss på dig lilla "gorilla" hi hi.....

 
Ingen bild

Ofelia

17 november 2008 19:28

Tristan: Jag måste absolut lära mig leta tryffel, när håller du nästa kurs?

Tosca: Jag håller tassarna för att du får mycket och gott godis när du är och vaccinerar dig.

Margit: Du har rätt, det är kanske en "Silverrygg" och inte jag.

Visst var det bra att mina ögon var okej =o)

 
Lovisa

Lovisa

22 november 2008 22:13

Fin hund du har:) Jag älskar lagotto, men jag har en engelsk cockerspaniel som är 8 månader :) Läs gärna min blogg:)

http://www.happyharry.blogg.se

 
Ingen bild

Ofelia

24 november 2008 21:34

Hej Lovisa! Jag har kollat din blogg och du har en helt underbar liten Harry.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 17 december 2012 20:07

Det har varit vinter i Skåne!    Vi letar efter Tomten i snön. Vi lyckades inte hitta honom den dagen men vårt sökande fortsätter!      Tomtejägarna Alpina & Ofelia ...

Av Ulrika - 26 november 2012 08:16

I förra veckan var vi en tur till Båstad. Trots grått och tråkigt väder var det härligt att komma dit upp. Alpina hade inte glömt var hon förra gången hittade en kanin i trädgården så den hörnan av det egentligen avhängnade trädgårdslandet undersökte...

Av Ulrika - 17 november 2012 17:48

Matte har fått låna en klippmaskin och den har hon provat idag. Både jag och mamma Ofelia har varit övningsobjekt. Vi borde anat ugglor i mossen redan igår för då lurade Matte oss till storrengöring. Det schamponerades och sköljdes så att löddret...

Av Ulrika - 21 oktober 2012 19:06

Vi har haft nattgäst, Lovikka har varit på besök i helgen. När vi gick för att hämta Lovikka så följde Smulan med men på vägen tillbaka blev vi av med henne. När hon inte hade kommit hem på eftermiddagen så fick vi alla ut för att leta. Samma runda...

Av Ulrika - 18 oktober 2012 19:10

Äntligen en härlig runda i underbart väder. Matte har varit bortrest och arbetat mycket den senaste tiden. Nu hoppas vi på bättring och mer tid för oss igen. Med oss på rundan hade vi även katten Smulan. När vi ligger och poserar för kameran så s...

Ovido - Quiz & Flashcards