Alla inlägg under november 2008

Av Ulrika - 9 november 2008 20:31

Är hemkommen från en fantastisk helg. Det började med att Mia, Salma och Dippa kom och hämtade mig och Matte på lördagsmorgonen. Sen åkte vi till Danmark. Vi bodde på hotell och det var jätte mysigt. Jag var så glad att se Salma så jag tycket att vi kunde leka lite och började busa med henne på hotellrummet men då sa Dippa till oss att man inte får busa inomhus så vi slutade genast. Något som är tokigt med både Salma och Dippa är att dom tycker om att sova på sängen, jag tycker det är bäst under.

 

På morgonen i dag åkte vi till Messcentret och där var det utställning. Vi låg i våra burar och latade oss och när det blev min tur så tog Matte ut mig och direkt in i ringen. Jag hann inte ens sträcka på mig så det passade jag på att göra medan vi hundar stod uppställda i rad framför domaren. Det gick helt fantastiskt bra för mig idag. Jag fick både cert och CACIB vilket gör att nu har jag blivit dansk champion. Och eftersom det var en Nordenvinnarutställning så fick jag tydligen en titel till :o)

 

Här är lite bilder från vår resa.

Mia ser fram emot lite fika.


 

Jag vill leka med Salma.


MysDippa myser på sängen.


Här ska i ta en gruppbild men den blir så där. Ganska tråkig men det fixar Salma lätt...

Det piggar ju alltid upp med lite konster. Ser ni att hon har tunga rätt i mun ;o)


Tack för en mysig helg mina goa kompisar!


Kramis

Ofelia

Av Ulrika - 5 november 2008 21:37

Varit hos veterinären idag. Ååå vad glad jag blev när jag förstod att vi skulle dit. Jag brukar ju få så mycket godis där. Man idag skulle jag bara få ett papper så att jag kan åka till Danmark i helgen. Nästa gång ska jag få godis lovade Matte. (Det kallar Matte för avmaskning.)

Det fanns riktigt stora hundar hos veterinären idag. Matte sa att det var hästar. Mmmmm sådan där som gör så goda avfallshögar. Tyvärr hittade jag ingen hög idag. Där fanns också en Mops, han var snäll och liten men lät som en igenkalkad kaffekokare. Stackars krake, hans matte sa att han var gammal och led av förstorat hjärta och troligtvis även lungödem. Han var blind på ena ögat och nu trodde de att han fått något i det andra ögat så och det var därför de var där. Hoppas de kunde få hjälp för den lille killen var annars både pigg och glad.

Voff

Ofelia

Av Ulrika - 2 november 2008 20:17

BIR Rowntree Fabrizio och BIM lilla jag, Kråkslottets Pelago



Upp i ottan och iväg. Det var minus 6 grader när vi åkte. Tur att Husse lagt på vinterdäcken för det var frusen dimma på vägarna. Vi kom fram när bedömningarna började. Perfekt för då var det ingen kö in till veterinärbesiktningen. Det var fullt av lagottos kring ringen och jag var överlycklig. Men Matte tvingade in mig i min bur. Hon ville gå och hälsa på de andra mattarna och eftersom det var så trångt kring ringen så ville hon inte ha mig med. Taskigt! Tur att Gamlematte höll mig sällskap när nu Matte var tvungen att gå och snacka med alla.

 

Efter lång väntan så fick jag komma ut ur buren och då hade Lillmatte E kommit till Växjö tillsammans med en kompis och hennes föräldrar. Tänk att de körde hela vägen från Malmö för att få titta på lilla mig! Det blev min tur i ringen tillsammans med 5 andra championtikar. Jag tyckte det var så skoj att få springa där tillsammans med de andra lagottoflickorna och var på bästa humör. Ska jag gnälla lite så tycker jag att Matte kunde ha gett mig lite mer godis. Jag försökte få henne att fatta det genom att göra olika små konster, tex sitt, hoppa upp och försöka gosa, göra en snurr och lite annat men Matte är såå trööög. Lite godis fick jag och dagen till ära så hade Matte laddat upp med köttbullar. Mums! Dagen slutade sedan med att jag placerades som bästatik, BIM och fick ett CACIB.


Här kollar domaren in mig medan jag står och hoppas på en köttbullsbit till.


Hejsan svejsan

Ofelia


Av Ulrika - 1 november 2008 13:13

Matte springer fram och tillbaka och plockar ihop saker. Ops där kom min hundväska fram. Bästa att hålla sig framme och se var hon gör. Aj, matte trampa inte på mig. Kläder till matte och skor. Godis till mig och ett kuvert med papper, ett snöre?... nej vänta det är ju mitt ställningskoppel! Matte säger att vi ska åka till Gamlematte i Båstad. Jippiii! Och i morgon ska vi till utställningen i Växjö. Jag tycker kanske det där med Växjö är onödigt, Gamlehusse behöver säkert hjälp med grävjobb i trädgården så jag tror jag hellre hjälper honom. Eller jagar löv på gräsmattan. Jag får se hur jag gör. Nu måste jag bara se till att Matte inte glömmer mig när hon åker iväg.

 

Ha det så bra!

Ofelia

Skapa flashcards