Alla inlägg den 3 december 2008

Av Ulrika - 3 december 2008 19:55

Kul, allt luktar så gott när det snöar. Jag går med nosen som en plog i snön och ett tu tre så hittar jag något att äta där under. Men det är tråkigt för det är blötsnö som kommer ner idag och jag får så stora bots runt tassarna som drar i pälsen. Jag gillar inte att snön fastnar så där. Kallt och blött blir det också.

 

Matte har köpt ett nytt foder till Smulan. Ni kan tro att det luktar gott. Jag nästan hoppade upp på bänken i grovköket för att få tag på ett par bitar. Matte såg hur gott jag tyckte Smulans mat luktade och bjöd mig på en bit. Jag blev helt till mig och hoppade upp på matte när hon satt sig på huk för att klappa mig. Trots att hon satte sig pladask på rumpan så gav hon mig ett par bitar till. Men hon sa att jag nog snart skulle börja jama som en katt om hon gav mig för många. Men vad gör det, bara ro hit med godbitarna tycker jag. Varför ska bara Smulan få så god mat?!

 

Matte har klippt mig inför resan till Huvudstaden. Jag tycker det blev okej men som vanligt är matte inte riktigt nöjd. Tog hon kanske lite för mycket på huvudet, har hon missat en stor tova någonstans… Strunt i det matte nu åker vi till Stockholm och träffar kompisar och har skoj. I morgon misstänker jag att familjen ska packa, då gäller det att vara i vägen så mycket som möjligt så att de inte kan glömma mig. Måste också ha koll på att Smulan inte kryper ner i någon väska. Hon ska vara hemma och passa huset tillsammans med Faster.

 

Mjau (Hoppsan!)

Ofelia

Ovido - Quiz & Flashcards