Alla inlägg den 10 december 2008

Av Ulrika - 10 december 2008 20:00

Jag och familjen packade in oss i bilen och styrde mot Huvudstaden på fredagen. Resan gick ganska snabbt och vi lyckades hitta till Reimersholme där vi skulle bo. På lördagsmorgon åkte Matte och jag ut på min hemliga träff. En stilig lagotto hane var det som Matte ville att jag skulle träffa. Jodå han var faktiskt både snygg och trevlig. Ja tro nu inte att jag är lätt på foten och lät mig charmas så där direkt. Nähädå, när han försökte lukta på rumpan sa jag till honom ordentligt. Jag tror nog han fick se mitt bländvita leende när jag satte honom på plats. Nåja

han verkar vara en förståndig kille, han förstod vinken och lät mig bestämma takten. Efter en härlig promenad och ett uppfriskande bad i viken så gick vi hem till min nya vän. Där fick jag låna och gnaga på hans smaskiga märgben och leka med hans fina leksaker. Generös kille och smart, han fjäskade in sig hos blivande svärmor, min Matte. Japp det är alltså tänkt så att jag ska få alldeles egna valpar till våren. Så när jag löper nästa gång drar Matte och jag iväg till Stockholm igen och träffar ”min 08”, fina Scheffelfältets Paggio-Totti.

 

Efter min träff så hade Matte bestämt att vi skulle träffa några andra som vi känner. Vi for hem till Tristan och hans Matte Hannah. Där fikade våra mattar och jag kollade in hur Tristan hade det. Det snackades hund och var trevligt sen gick vi en lång promenad genom hela staden. Vi skulle möta Salma och Mia vid Centralen. Oj så mycket människor det finns i Stockholm, kanske speciellt nu under julruschen. Det var mycket att lukta på och jag lyckades nästan sluka ett korvbröd som någon hade slängt vid Åhléns på Drottninggatan, men Matte var snabb som blixten och opererade ut brödet ut munnen på mig. På Centralen träffade vi Salma och Mia. Vad glad jag blev att hitta Salma där bland alla människorna. Vi gick hem till Tristan igen och våra mattar bjöds på en underbar Saffranspannkaka. Så småningom åkte Matte och jag tillbaka till resten av min familj som spenderat dagen med sightseeing och shopping i Stockholm. Tack Tristan med Matte och Husse för en jättetrevig dag!

 

Söndag morgon, oj så trött jag var, långa promenader och massor av intryck från dagen innan satte sina spår. Vi packade ihop våra saker och åkte till Mässan. Min sista utställning för detta året. Matte såg att jag var trött så jag fick vila mig mycket i min bur i väntan på att det var min tur. Det fanns många vackra lagotto på plats. Vi var 10 tikar i championklassen. Det kändes fantastiskt att jag blev etta i den klassen och sedan slutade jag som tredje bästa tik för dagen. Duktiga mig!!! Tack alla vänner som var där och hejade på mig (och alla andra vackra hundar). Det är härligt att träffa så många trevliga människor från vårt avlånga land säger Matte.

 

Ofelia

Skapa flashcards