Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Ulrika - 22 januari 2009 23:31

Jag har inte slutat att blogga, bara haft uppehåll.

Vi hade jättetrevligt besök här i lördags, Salma med familj. De bjöds på lax med honung och nyriven pepparrot, oj så människornas ögon rann. Pepparrot verkar rysligt starkt. Sen visade jag Salma vår trädgård och försökte få henne att leka med mig men hon ville verkligen inte det. Synd!  Som tur var fick jag en jättefin tupp av Salma som jag lekte med, eller rättare sagt tuggade på. Efter ett tag hade tuppen bara ett öga istället för två. Efter en stund till så hade jag kollat innehållet i tuppens ena fot. Även om Salma nu inte ville leka med mig denna gången så var det himla mysigt att ha henne och hennes familj här. Bilderna är från min ”hovfotograf” Mia.


Snälla Salma vi kan väl leka lite?

Jag och min fina present, Tuppen!

 

Lillmatte I äter för tillfället många leverpastejsmackor. Visst borde hon bjuda på mig?! Jag tycker att det luktar sååå gott, jag till och med gör konster för henne i hopp om att få smaka. Det händer ibland att jag då får smaka en bit. Inte för den konsten jag gjorde utan för nästa som hon bestämmer. Visst har jag dresserat henne bra.

 

Tjingeling

Ofelia

Ovido - Quiz & Flashcards