Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Ulrika - 5 februari 2009 20:55

Nu har jag börjat på en ny resa här i livet. Jag har varit i Stockholm och träffat Totti. Jag blev genast störtförälskad! Gud vad snygg och läcker han är, förstår inte att jag knappt brydde mig om honom i december. Då var fåglarna mycket roligare men nu i helgen tror jag inte ens en fasan hade kunnat få mig att vika från Tottis sida.

Vad fin du är, du luktar så gott. 

Jag fick leka med Tottis alla leksaker denna gången också och jag passade på att kolla innehållet på mjukdjuren. Det verkar vara mer eller mindre samma innehåll på alla mjukdjur, vitt ludd.

Jag fick en fin present av Totti, en hel godispåse med godsaker i. Mums! 

 

När vi kom till Stockholm så bodde vi på hotell. Det är mysigt för då får man ligga i sängen och gosa. Eller så kan man snurra ihop sig och sova i fåtöljen.

Vi hann också med att hälsa på Ia med familj. Ja det var väl så att vi bjöd in oss och eftersom La Famiglia är så härligt gästfria så var vi välkomna. Matte och Husse fick en fantastiskt god middag och efter det även den utlovade ”Temlan”. Tack så hjärtligt!

 

Eftersom veterinären skickade iväg oss lite tidig till Stockholm så fick husse och matte åka hem utan mig och jag fick bo kvar hos Tottis Matte och Husse. Totti fick bo hos sin kompis Fia under tiden. Tack Fia, för att du tog hand om Totti åt mig ;o) Jag hade det jättebra och saknade inte min Matte och Husse alls när jag var i Stockholm. Jag höll koll på fåglarna som fanns i buskarna utanför terrassdörren, om jag inte låg och blev kliad på magen då förståss.  Tack Totti för att jag fick låna ditt hem för ett tag! Så kom Matte upp igen med tåget och var med när jag och Totti hade vår sista date. Sen åkte vi till Ulriksdal och fikade. Jag och Totti fick ligga kvar i bilen, men när de fikat klart så fick vi en härlig promenad i slottsparken innan vi fick skjuts till T-banan.

Totti i slottsparken vid Ulriksdal.


Vi tog tåget hem och trots att tåget i princip var fullbokat så lyckades jag få ett eget säte där jag låg och hade det bra hela resan.

Vi kom hem sent i gårkväll och i dag sov jag till 10 och varit trött hela dagen utom under de promenader som Matte dragit mig ut på. Så trött blir man av en kärlekssemester.

 

Puss

Ofelia

Skapa flashcards