Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

När katten är borta dansar råttorna på bordet…

Av Ulrika - 16 februari 2009 20:43

... heter ett talesätt. Det gick upp för Matte att något hade hänt när hon varit borta i helgen.

 

Det var så här, på söndagsmorgonen när Husse vaknade så gick jag för att säga god morgon till honom. Jag hoppade upp med framtassarna på sängkanten och vet ni vad han då sa?! Jo, ”Hopp upp”, jag var inte sen att lyda. Vips så var jag uppe i hans säng och sträckte ut mig bredvid honom. Det var jätte jätte mysigt, massor av magkli och gos. Precis som när vi bor på hotell. Vi låg och mornade oss riktigt länge. Både Husse och jag njöt. När sedan Matte kom hem så råkade Husse avslöja hur mysigt vi haft det på morgonen. Matte blev alldeles lång i ansiktet. VA har hunden varit i sängen?!! Vi skulle ju inte ha någon hund i sängen här hemma var det någon som hade som önskemål om. Men då stämmer kanske ett annat talesätt också ”Man är väl inte sämre karl än att man kan ändra sig.” Husse försökte med att det inte skulle bli en vana och då skrattade Matte. Hur har du nu tänkt dig när vi har en hundras som lär sig snabbare än blixten. Nu återstår det att se om det har blivit någon ny rutin här i hemmet eller vad?

 

I morse vaknade Matte först och gick upp och drack te, när sedan resten av familjen (minus Lillmatte E som är i Sälen och åker skidor) kom upp då fick Matte och jag sitta i soffan. Husse och Lillmatte I sjöng och dansade för Matte och sen fick hon presenter. Jag hjälpte henne att öppna dem. Men det var inget ätbart för mig i paketen. Hon fick bl a ett par böcker och en jättefin ram i trä som Lillmatte I gjort i träslöjden. Den hade jag nog kunnat gnaga på om jag bara fått.


Här hjälper jag Matte att öppna presenter

Och jag lyckades få tag på Mattes skärp i morgonrocken.


Tjingeling

Ofelia

 
 
Hannah & Tristan

Hannah & Tristan

16 februari 2009 22:03

Åh misstänker att någon fyller år. ett stort grattis från oss *kram*

http://takycard.blogg.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

16 februari 2009 23:16

Är det kanske matte som fyller år? GRATTIS.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Tessan och pälsbollarna

17 februari 2009 00:00

Grattis till vem det nu är som fyller!!! Men jag säger detta till ofelia...stå på dig nu när du är såååå nära till att alltid få vara i sängen;)
Kramis

 
Ingen bild

Margit

17 februari 2009 12:58

Det ska bli spännande att följa Ofelias fortsatta väg till sängarna!

 
Ingen bild

Ofelia

17 februari 2009 16:58

Matte hälsar och tackar för gratulationerna och jag kan avslöja att det går framåt med Husses och min nya rutin :o)

 
Ingen bild

Tosca

17 februari 2009 19:28

Tack och lov tog min matte sitt förnuft till fånga redan första natten jag var hemma.
Fast jag sover inte alltid i sängen, ibland är golvet skönt och soffan är en riktig favorit!

 
Totti

Totti

18 februari 2009 09:12

Vaa? Kan hundar vara i sängar? Det trodde inte jag var möjligt? Hos oss är det totalförbjudet. Utom när vi har många gäster och någon har bäddat på madrass på golvet, då är det fritt fram, hur mysigt som helst.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
La famiglia

La famiglia

18 februari 2009 16:55

Ett stort grattis, först till Ofelia som tagit ett steg närmre Nivana, och sedan till Ulrika på den högtidliga dagen.

http://hundblues.blogspot.com

 
Ingen bild

Ofelia

18 februari 2009 22:31

Tosca: Jag jobbar på att få komma upp i sängen på morgonen. Då tycker jag det är som mysigast.

Totti: Det är sant, man kan vara i sängar. Jag tycker ni ska ha gäster som sover på golvet jämt, för då får du också sova och mysa i deras sängar :)

La famiglia: Jag och Matte tackar så mycket! :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 17 december 2012 20:07

Det har varit vinter i Skåne!    Vi letar efter Tomten i snön. Vi lyckades inte hitta honom den dagen men vårt sökande fortsätter!      Tomtejägarna Alpina & Ofelia ...

Av Ulrika - 26 november 2012 08:16

I förra veckan var vi en tur till Båstad. Trots grått och tråkigt väder var det härligt att komma dit upp. Alpina hade inte glömt var hon förra gången hittade en kanin i trädgården så den hörnan av det egentligen avhängnade trädgårdslandet undersökte...

Av Ulrika - 17 november 2012 17:48

Matte har fått låna en klippmaskin och den har hon provat idag. Både jag och mamma Ofelia har varit övningsobjekt. Vi borde anat ugglor i mossen redan igår för då lurade Matte oss till storrengöring. Det schamponerades och sköljdes så att löddret...

Av Ulrika - 21 oktober 2012 19:06

Vi har haft nattgäst, Lovikka har varit på besök i helgen. När vi gick för att hämta Lovikka så följde Smulan med men på vägen tillbaka blev vi av med henne. När hon inte hade kommit hem på eftermiddagen så fick vi alla ut för att leta. Samma runda...

Av Ulrika - 18 oktober 2012 19:10

Äntligen en härlig runda i underbart väder. Matte har varit bortrest och arbetat mycket den senaste tiden. Nu hoppas vi på bättring och mer tid för oss igen. Med oss på rundan hade vi även katten Smulan. När vi ligger och poserar för kameran så s...

Skapa flashcards