Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Spring i benen!

Av Ulrika - 6 mars 2009 20:10

Dagarna bara flyter iväg, den ena efter den andra. Vi är ute på våra promenader, Matte vill att jag ska röra på mig så att jag är i form för att orka med valpningen om/när den kommer. Jag är ganska så trött och lugn när vi är hemma och när vi träffar mina kompisar på promenaderna är jag inte intresserad av att leka, knappt att hälsa. Men när Matte släpper mig så blir det fart på mig. Vi gick en härlig runda i det enda skogslika området vi har där vi bor, Gyllins Trädgårdar. Ett igenvuxet trädgårdsmästeri. Vi snirklar oss fram för att få ihop en längre promenad. Matte brukar ibland stanna och då kommer jag springande och sätter mig vid hennes sida, då får jag nämligen godis. Ibland gömmer hon sig och då får jag skynda mig att hitta henne. Det finns många vägskäl på de små stigarna i området och där får man också vara uppmärksam. Matte är inte speciellt följsam, hon brukar nästan alltid välja en annan stig än den jag valt.

 

I går när vi var ute så kallade Matte på mig som vanlig och jag kom som vanligt, duktiga mig  :o)  Men sen sa matte att det var dags för koppel och då vände jag som på en femöring. Jag for iväg som en raket i busksnåren som var där. Det är så fantastiskt roligt att springa i busksnår. Hur Matte än ropade och ropade så lyssnade jag inte på henne, jag hade så mycket spring i benen. Matte blev lite rädd för utanför buskarna går en väg. Matte gick och gömde sig och då var jag ju tvungen att leta reda på henne. Det gick snabbt, när jag fick syn på henne och visste att hon inte kommit bort så fortsatte jag att springa. Då blev Matte nog lite arg, hon började gå hemåt och efter en bit så stannade hon så som hon brukar. Jag kom så småningom och då kopplade Matte mig, utan ett ljud, sen gick vi med raska steg hem. Jag kände att Matte inte var helt nöjd, det var nog kroppsspråket som talade om det för mig. Jag gick fint vid hennes sida hela tiden, utan att stanna och nosa, kissa eller försöka dra åt något håll. Det kändes som om det inte var läge för fler egna initiativ

 

Hoppla

Ofelia

 
 
Tito

Tito

6 mars 2009 22:28

Vi har massors med snö och matte brukar släppa mig för att jag skall få springa. men nu på sista tiden är vi inte överens. Jag vill gräva fram all god skit efter andra och brukar ha svårt att höra då hon skriker när jag gör det därför får jag gå i koppel . jobbigt. jobbigt!

http://lagottotito.blogg.se

 
Totti

Totti

8 mars 2009 12:11

Klart att du ville passa på att vara lite vild och olydig. Sedan när du blir en ansvarsfull mor så måste du ju föregå med gott exempel.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

12 mars 2009 23:40

Vi måste ju säga att Totti verkar vara en klok och förståndig man. Passa på och spring så mycket du orkar för snart får du annat att tänka på
bebbepussar

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Helena o Tosca

13 mars 2009 18:13

Såg att du och lillmatte får diplom i Frida-priset.
Grattis!

 
Ingen bild

Ofelia

15 mars 2009 20:46

Man måste låta livet leka så länge det går, snart nog blir det allvar sägs det.

Tack Helena o Tosca, vi är jättestolta jag och lillmatte E. :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 17 december 2012 20:07

Det har varit vinter i Skåne!    Vi letar efter Tomten i snön. Vi lyckades inte hitta honom den dagen men vårt sökande fortsätter!      Tomtejägarna Alpina & Ofelia ...

Av Ulrika - 26 november 2012 08:16

I förra veckan var vi en tur till Båstad. Trots grått och tråkigt väder var det härligt att komma dit upp. Alpina hade inte glömt var hon förra gången hittade en kanin i trädgården så den hörnan av det egentligen avhängnade trädgårdslandet undersökte...

Av Ulrika - 17 november 2012 17:48

Matte har fått låna en klippmaskin och den har hon provat idag. Både jag och mamma Ofelia har varit övningsobjekt. Vi borde anat ugglor i mossen redan igår för då lurade Matte oss till storrengöring. Det schamponerades och sköljdes så att löddret...

Av Ulrika - 21 oktober 2012 19:06

Vi har haft nattgäst, Lovikka har varit på besök i helgen. När vi gick för att hämta Lovikka så följde Smulan med men på vägen tillbaka blev vi av med henne. När hon inte hade kommit hem på eftermiddagen så fick vi alla ut för att leta. Samma runda...

Av Ulrika - 18 oktober 2012 19:10

Äntligen en härlig runda i underbart väder. Matte har varit bortrest och arbetat mycket den senaste tiden. Nu hoppas vi på bättring och mer tid för oss igen. Med oss på rundan hade vi även katten Smulan. När vi ligger och poserar för kameran så s...

Ovido - Quiz & Flashcards