Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Alpinas utställningsdebut

Av Ulrika - 30 augusti 2009 17:53

Jag har varit på min första utställning!!! Det var jätteskoj! Men oj vad man fick vänta innan det var min tur. Det var som ni ser jag och Lillmatte I som var duktiga igår, vi gjorde debut tillsammans.

Här ställer Lillmatte upp mig.

Här springer vi i ringen.

Här är jag precis färdig bedömd och har svårt att slita mig från domaren.

Jag blev BIR med HP och fick en fin kritik. Den finns att läsa på hemsidan www.mattisbackens.se  Här kan ni också läsa om brorsan Zigges andra utställningsframgång. Min snygga bror!  =o)


Idag fick jag stanna hemma medan mamma Ofelia fick följa med till spårskogen. Lillmatte I skulle prova på spårning med Hundungdomsgruppen. De la ett kort näringsspår. Ofelia tyckte det var kul, men hoppade över flera godisbitar för spåret var roligare. När hon kom till slutet så hade Lillmatte ställt en skål med kattmat där till henne men den ville hon inte äta för där kröp 4 skalbaggar och en spindel omkring. Jag tycker mamma Ofelia verkar kräsen. Undrar om man blir det när man blir vuxen?


Tingeling

Alpina

 
 
salma

salma

30 augusti 2009 21:01

GRATTIS!
Vilken debut! Det ser ut som ni hade riktigt kul där i ringen och du fick väl gott godis hoppas jag.

http://salma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alpina

30 augusti 2009 21:18

Salma: Äsch godiset de hade med var inget speciellt, det får Lillmatte minus på. Jag åt det inte!

 
Ingen bild

Helena o Tosca

30 augusti 2009 21:44

Härlig debut. Det bådar gott för framtiden. Mamma upp i dagen!

 
Totti

Totti

31 augusti 2009 21:05

Det är rätt, trampa på i mammas tass-spår, bara, och samla rosetter. Jag tycker du redan är mamma upp i dagen.
Men att rata en skål kattmat för lite småkryp? Är din mamma verkligen en renrasig lagotto?

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lovis

1 september 2009 20:16

Grattis syrran!
Du gör dig bra i utställningsringen. Jag tror inte att min matte vet hur man ska uppföra sig där, vi tränar mest spår och lite frestayle för tillfället. Jag tycker all träning är kul bara jag får godis. Har aldrig smakat kattmat men det hade nog slunkit ner.
Kram från Lovis

 
Hannah & Tristan

Hannah & Tristan

3 september 2009 20:16

Vilken raring hon är :D

http://takycard.blogg.se

 
Ingen bild

Alpina

3 september 2009 20:45

Helena o Tosca: Det var en härlig debut, jag är sååå nöjd!

Totti: Vi får väl se om det blir några fler rosetter, det är sådant man aldrig kan veta. Visst är Mamma Ofelia konstig som inte åt kattmaten. Kanske hon ville spara den till min bästa kompis Smulan (vår katt)

Lovis: Tack Syrran, snart gör du också debut i utställnignsringen, det kommer gå galant. Man brukar få mycket godis, tyvärr hade Lillmatte inget spännande godis med sig sist. Du är duktig som kan både spår och freestyle, det har jag inte provat ännu.

Hannah o Tristan: Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 17 december 2012 20:07

Det har varit vinter i Skåne!    Vi letar efter Tomten i snön. Vi lyckades inte hitta honom den dagen men vårt sökande fortsätter!      Tomtejägarna Alpina & Ofelia ...

Av Ulrika - 26 november 2012 08:16

I förra veckan var vi en tur till Båstad. Trots grått och tråkigt väder var det härligt att komma dit upp. Alpina hade inte glömt var hon förra gången hittade en kanin i trädgården så den hörnan av det egentligen avhängnade trädgårdslandet undersökte...

Av Ulrika - 17 november 2012 17:48

Matte har fått låna en klippmaskin och den har hon provat idag. Både jag och mamma Ofelia har varit övningsobjekt. Vi borde anat ugglor i mossen redan igår för då lurade Matte oss till storrengöring. Det schamponerades och sköljdes så att löddret...

Av Ulrika - 21 oktober 2012 19:06

Vi har haft nattgäst, Lovikka har varit på besök i helgen. När vi gick för att hämta Lovikka så följde Smulan med men på vägen tillbaka blev vi av med henne. När hon inte hade kommit hem på eftermiddagen så fick vi alla ut för att leta. Samma runda...

Av Ulrika - 18 oktober 2012 19:10

Äntligen en härlig runda i underbart väder. Matte har varit bortrest och arbetat mycket den senaste tiden. Nu hoppas vi på bättring och mer tid för oss igen. Med oss på rundan hade vi även katten Smulan. När vi ligger och poserar för kameran så s...

Skapa flashcards