Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Tråkdag

Av Ulrika - 28 september 2009 18:16

Det har varit en ovanligt tråkig dag i dag. Matte har jobbat och jag har börjat att löpa. Jag vill bara vara ute och lukta och små kissa överallt eller ligga stilla här hemma och lata mig. Det är jobbigt att Alpina vill leka hela tiden. Just nu så är jag lite låg. I morgon är det  lydnadsträning igen med spårgruppen, det brukar ju vara kul. Undra bara hur det ska gå? Jag vet ju inte om det är så intressant med matte om det luktar gott från alla handhundar där. Hon får nog utrusta sig med mycket tålamod. Vet någon vart man kan köpa det? 


Alpinas valpkurs slutade i lördags men det var flera kursdeltagare som inte kunde den dagen så det blir en till avslutningsomgång i nästa vecka. Undrar om hon får godkänt?


Måste berätta att det inte bara var vi 4 som var på utställning i helgen utan även Chippen. Han fick åter en fin kritik och blev Birvalp. Jag är så stolt över alla mina barn oavsett vad andra säger.


Suck

Ofelia

 
 
Ingen bild

Lovis

28 september 2009 20:23

Skicka hit Alpina så kan vi busa. Min extra mamma, Tilde löper också och är inte alls med på noterna.
Snacka om att behöva köpa lite mer tålamod! Idag fick vi följa med matte på arbetet precis som vanligt och när jag försökte att roa mig själv med att bita på några sladdar och på min bädd blev hon irriterad och sa att slutar du inte så får du vara i buren. Det är tacken när man försöker att göra av med lite energi på egen hand.
Lycka till med spåret i morgon!
Kram från Lovis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 17 december 2012 20:07

Det har varit vinter i Skåne!    Vi letar efter Tomten i snön. Vi lyckades inte hitta honom den dagen men vårt sökande fortsätter!      Tomtejägarna Alpina & Ofelia ...

Av Ulrika - 26 november 2012 08:16

I förra veckan var vi en tur till Båstad. Trots grått och tråkigt väder var det härligt att komma dit upp. Alpina hade inte glömt var hon förra gången hittade en kanin i trädgården så den hörnan av det egentligen avhängnade trädgårdslandet undersökte...

Av Ulrika - 17 november 2012 17:48

Matte har fått låna en klippmaskin och den har hon provat idag. Både jag och mamma Ofelia har varit övningsobjekt. Vi borde anat ugglor i mossen redan igår för då lurade Matte oss till storrengöring. Det schamponerades och sköljdes så att löddret...

Av Ulrika - 21 oktober 2012 19:06

Vi har haft nattgäst, Lovikka har varit på besök i helgen. När vi gick för att hämta Lovikka så följde Smulan med men på vägen tillbaka blev vi av med henne. När hon inte hade kommit hem på eftermiddagen så fick vi alla ut för att leta. Samma runda...

Av Ulrika - 18 oktober 2012 19:10

Äntligen en härlig runda i underbart väder. Matte har varit bortrest och arbetat mycket den senaste tiden. Nu hoppas vi på bättring och mer tid för oss igen. Med oss på rundan hade vi även katten Smulan. När vi ligger och poserar för kameran så s...

Skapa flashcards