Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Ulrika - 10 oktober 2009 20:54

 

I fredags var Matte och jag ute på långpromenad. Här är jag ute på fältet och spanar.


  

Matte du kallade?! (kolla öronfladdret)

Det blev mycket spring på fältet. Det var härligt! Lagotton är ju känd för sitt öronfladder men här kommer en djupstudie i tungfladder i stället.


 

Liten tunga, lite åt höger. 


Lång tunga mycket åt höger 


  

Jätte jättelång tunga 


Något mindre tunga igen


 

Vi var uppe på Malmös enda berg och tittade ut över nejderna, man ser Turning Torso i horisonten.


Här balanserar jag ett grässtrå på nosen. 

Också full rulle ner för berget.


    

Man blir törstig på långpromenader, jag hittade lite vatten att dricka. Matte var glad att jag bara drack och inte badade i pölen.


     Hej svejs från Alpina med den långa tungan Tungan ute 

Ovido - Quiz & Flashcards