Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Ulrika - 10 januari 2010 15:16

   Idag har julen slängts ut, Matte och Husse har sprungit fram och tillbaka och plockat och plockat. Sen blev det paus och mamma Ofelia fick en lång härlig runda ute med Matte medan jag fick gå en koppelrunda i trädgården iförd min dumma sko. Åååå vad livet är orättvist! Lillmatte I försökte muntra upp mig med godis i toarullar. Hon är snäll! Sen fortsatte städningen. Den farliga dammsugaren kom fram med den långa långa slangen. Usch den är läskig tycker jag men mamma Ofelia är inte ett dugg rädd av sig. Hon är förste städinspektör. Hon springer framför dammsugaren så Husse blir knäpp på henne. Men det är ju bäst att kolla så han inte slarvar, då blir inte Matte så glad på honom.


Som ni förstår så får jag inte gå några långa rundor ännu med tanke på mitt sår på trampdynan. Risken är stor att det börjar blöda igen och läkningen tar ännu längre tid. Ännu har jag lyckats undvika en krage men Matte hotar mig med en nu för jag har kommit på hur jag ska få av bandaget.


Halta Alpina

Ovido - Quiz & Flashcards