Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Ulrika - 6 juni 2010 20:07

Idag har jag varit med Lillmatte E på brukshundsklubben. Hundungdom arrangerar en plojtävling där varje år. Jag och Lillmatte E gick ut som andra ekipage. Vi skulle bland annat promenera över en prasslande pressening, gå slalom mellan pinnar medan Lillmatte balanserade en potatis på en sked utan att tappa den och passera ett fält där det växte köttbullar i marken, dem fick man inte ta och jag var jätteduktig och valde att ha kontakt med Lillmatte hela tiden istället. Det var 27 startande både barn och vuxna från klubben. Jag och Lillmatte E kom på sjätte plats . Vi var båda mycket nöjda med det resultatet och jag vann ett stort ben.


När jag kom hem sprang jag direkt in för att visa Matte men hon var ute i klipprummet och slet med Alpinas päls. När de kom in så stal Alpina mitt fina ben, men det gjorde inget för jag fick ett nytt av Matte.


Ofelia

Ovido - Quiz & Flashcards