Direktlänk till inlägg 3 juli 2010

En snabbtur till Båstad

Av Ulrika - 3 juli 2010 21:37

Så har vi varit en runda till "gammelmatte o gammelhusse" i Båstad. Vi har sprungit omkring i deras stora trädgård. Skällt ut sommar gäster som passerat och latat oss i skuggan av träd och buskar. Vi fångade nästan en duva som dristade sig att landa i trädgården och jag stack mig lite på nosen när jag skulle hälsa på en igelkott. Lika gott åt mig tyckte Matte.

    

Jag vi fick en ny leksak av Matte, gissa vem som la beslag på den?! Alpina fick allt snällt vänta på sin tur.  Men så börjde Gammelhusse slamra med grillen och då gller det att prioritera...


  


... Alpina har mer att lära om vad som är viktigt här i livet men hon var mycket nöjd när hon äntligen också fick bita lite i knuten med bollar på. Tyvärr håller inga leksaker så länge hos oss. Bollarna var söndertuggade på nolltid.


Tjenis Ofelia



 
 
Lovis

Lovis

3 juli 2010 22:17

Stackare som blev stucken på nosen, jag tycker synd om dig i alla fall.
Varför ska alltid ni som är äldst bestämma det är inte rätt tycker jag däremot är det rätt att slakta alla leksaker ni ser det gör vi i denna familjen också.
Kram från Lovis

http://tilde-lovis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 17 december 2012 20:07

Det har varit vinter i Skåne!    Vi letar efter Tomten i snön. Vi lyckades inte hitta honom den dagen men vårt sökande fortsätter!      Tomtejägarna Alpina & Ofelia ...

Av Ulrika - 26 november 2012 08:16

I förra veckan var vi en tur till Båstad. Trots grått och tråkigt väder var det härligt att komma dit upp. Alpina hade inte glömt var hon förra gången hittade en kanin i trädgården så den hörnan av det egentligen avhängnade trädgårdslandet undersökte...

Av Ulrika - 17 november 2012 17:48

Matte har fått låna en klippmaskin och den har hon provat idag. Både jag och mamma Ofelia har varit övningsobjekt. Vi borde anat ugglor i mossen redan igår för då lurade Matte oss till storrengöring. Det schamponerades och sköljdes så att löddret...

Av Ulrika - 21 oktober 2012 19:06

Vi har haft nattgäst, Lovikka har varit på besök i helgen. När vi gick för att hämta Lovikka så följde Smulan med men på vägen tillbaka blev vi av med henne. När hon inte hade kommit hem på eftermiddagen så fick vi alla ut för att leta. Samma runda...

Av Ulrika - 18 oktober 2012 19:10

Äntligen en härlig runda i underbart väder. Matte har varit bortrest och arbetat mycket den senaste tiden. Nu hoppas vi på bättring och mer tid för oss igen. Med oss på rundan hade vi även katten Smulan. När vi ligger och poserar för kameran så s...

Skapa flashcards