Alla inlägg den 6 april 2011

Av Ulrika - 6 april 2011 08:28

  


GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN

ÖNSKAS

 LOVIS, ALPINA, AUGUST, LOVIKKA, SIXTEN, CHIPPEN

 OCH ZIGGE


För 2 år sedan var det första dagen på barnens påsklov och Ofelia var ganska flämtig och ville inte lämna min sida. Vid lunch satte hon i gång och valpa. Min tanke var att jag skulle sköta valpningen själv så att Ofelia hade det lugnt omkring sig. När förstfödde Lovis hade kommit så ville Alpina ut med en gång och då insåg jag att jag behövde hjälp med lite kringbestyr för att kunna vara fullt koncentrerad på Ofelia och valpningen. Barnen kallades in, Lillmatte I, då 14 år fick hjälpa till och torka valpar och att anteckna vikt och kännetecken medan Lillmatte E då 10 år, hade ansvaret att hålla valparna varma medan Ofelia födde fram fler. När två valpar var födda ringdes husse så han fick veta vad som var på gång, även han kom hem. Slutligen var hela familjen samlad och fick uppleva denna fantastiska händelse tillsammans. 7 vackra valpar föddes i lugn och ro och sen fick Ofelia njuta ostört i valplådan och bekanta sig med sina små.  Jag var tacksam för all hjälp jag fick av familjen, vilken upplevelse vi fick!

Tack Ofelia för att du givit oss så mycket!


Stolt Matte

Ulrika

Ovido - Quiz & Flashcards