Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Ulrika - 7 maj 2011 14:17


Idag har jag och syrran Lovikka varit på utställning i Hilleröd. Det var fint väder och en del kända ansikten där. Alltid roligt att träffa trevliga människor tycker Matte.


 

Vi börjar från slutet tror jag...

Min snygga syrra Lovikka (Mattisbackens Octavia) var den enda tiken som fick CK  (om nu Matte fattar de nya reglerna rätt) och hon slutade som  BIM.  Supergrattis till matte Mia, du är jätteduktig på att visa din Lovikka. Vann gjorde Lapinlumon Maximilian, en liten söt junior. Grattis!


Hur gick det för mig, nja sådär, jag är inte tillräckligt feminin. För stor tyckte denna domaren. Det är riktigt, jag är på den övre skalan, dock inte för stor enligt standarden. Men strunt i det, jag har ju en snygg syrra!

  Mattisbackens Octavia - Lovikka


  Lovikka kollar in sina rosetter.  BIM, Cert och CACIB   


Förra helgen var familjen över i Danmark också, men då fick varken jag eller Ofelia följa med.

  Då var de och hälsade på Tilde och hennes familj.

  Tilde var en söt liten tik, lik Lovikka tyckte Matte.


  Hos Tilde bor även Emma som är en 11 årig pudel. En härlig dam som försöker lära Tilde alla bra saker, hur man uppför sig och vad matte gillar.



Lite kamp är nyttigt. Tilde ska inte tro att allt är hennes sådär med en gång.

 

Men tillslut fick Tilde sin kära Bamse.


Ett stort Tack till Birte och Peter för att vi fick komma och hälsa på. För god mat och härligt väder! 


Alpina


Ovido - Quiz & Flashcards