Alla inlägg den 16 juli 2011

Av Ulrika - 16 juli 2011 19:21

Vi börjar med att gratulera Mari och Lapinlumon Hilarius till sista certet,  i och med det är han nu stolt champion i både Sverige och Danmark. Han blev även 2a bästa hane på fredagen.


Idag lördag var vi inte där men ryktet har nått oss att han som debuterande i championklassen avslutade dagen som BIM! Stort Grattis Mari, det var er helg!

  

Hur gick det för mig och Lovikka? Jo vi var bara i Tvååker på fredagen och vi är mycket nöjda med resultatet. 


Min kritik löd

"Välbyggd tik, Feminint huvud med vackert uttryck. Bra ögon, öron och bett. Välvinklad. Utmärkt kropp och benstomme. Rör sig utmärkt från sidan"


Matte var jätte nöjd och glad att jag änligen var lite feminin     

Domaren höll även lite öppen kritik vilket var kul då hon berättade vad hon såg och vad som avgjorde hennes bedömning.


  Jag slutade som 2a i öppenklassen med CK. Lovikka som är i löp blev 3a men för dagen utan ck, som domaren uttryckte sig, men hennes kritik var super den också.


Efter utställningen  åkte vi hem till Gamlematte och Gamlehusse och lekte i deras trädgård med mamma Ofelia som inte fått följa med. Lovikka lurar i buskarna. 

Tjejernas Fotbolls-VM är i full gång, Lovikka och jag visar här en närkamp!    Brons till Sverige!!!


Söta Lovikka! 


Sommar kramar

Alpina


Skapa flashcards