Direktlänk till inlägg 10 september 2008

Nybäddad säng

Av Ulrika - 10 september 2008 23:22

Var ute i trädgården en stund innan matte upptäckte min nya säng. Husse hade fyllt på en såbädd med ny jord och ovan på den låg jag när matte tittade ut. Jag for genast ner från såbädden när hon stack ut huvudet. Jag får ju inte var i några möbler här hemma. Men tyvärr hade reda mina tassar blivit smutsiga. Det blev bad och sen kom kam och sax fram.


Här är jag nybadad och ligger och latar mig i korgen.


Detta är vad som blev kvar av mig när matte klippt färdigt.


Nädå, det är inte jag - klippresultatet får matte försöka fånga med kameran i morgon i dagsljus.


Gäsp från Pinsessan på Ärten.

 
 
Hannah & Trisse

Hannah & Trisse

11 september 2008 10:20

Du är inte bara prinsessan på ärten du är även prinsessan på toppen! Toppen av årsbästa.. Grattis! Håll dig nu kvar där..

http://takycard.blogg.se

 
Ingen bild

Ofelia

11 september 2008 12:34

Hannah & Trisse: Nämen ser man på, det var ju lite kul =o)

 
salma

salma

11 september 2008 12:45

Jamen Grattis Ofelia till din topplacering på listan! Se nu till att behålla den året ut.

http://salma.bloggagratis.se

 
Tito

Tito

11 september 2008 13:17

Även sessor får smutsa ner sig! Jättegrattis till din fina topplacering på lagottolistan! Nu måste du se till att behålla topplaceringen!

http://lagottotito.blogg.se

 
Ingen bild

Ofelia

11 september 2008 15:40

Salma: Tackar, vi får väl se om domarna sköter sig fram över också. Hahaha!

Tito: Det är tur att man får smutsa mer sig ibland, vad vore ett hundliv utan 4 smutsiga små tassar och en jordig nos?!

 
Ingen bild

Tosca

11 september 2008 15:45

Grattis till placeringen och snyggt jobb med tassfärgen. Synd att den inte fick vara kvar!

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

11 september 2008 16:05

Hmmm tyvärr så ser Primos tassar, ben, mage ALLT ut sådär hela tiden...BLIR TOKIG! Ska ju ställa i Sofiero men han tovar och är blöt HELA TIDEN!! Suck....

 
Ingen bild

Ofelia

11 september 2008 17:45

Tosca: Tack! Jag har redan ordnat med ny tassfärg, sprang först i blött gräs och sedan runt runt i en sandlåda. Fantastiska sandiga ben fick jag av det.

Tessan: Vilket lyckligt liv Primo har som alltid får se ut så, jag menar det är ju ett tecken på ett aktivt liv. Vad kul att ni kommer till Sofiero då ses vi där.

 
Totti

Totti

12 september 2008 02:29

Skulle också gratta till årsbästaplaceringen, men ser att många andra hunnit före. Kan bara instämma! Lycka till på Sofiero.

http://www.123minsida.se/tottilagotti

 
Ingen bild

Ofelia

12 september 2008 07:47

Tack Totti! Tänk att lilla jag får vara med där på lista =o)

 
Basta & Fixa

Basta & Fixa

13 september 2008 08:23

Grattis från oss!!!
De där svarta tassarna känns alltför väl igen ............ som vi jobbar för att fixa till dom och så spolar matte bort dom!!!!
Hopp o skutt

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 17 december 2012 20:07

Det har varit vinter i Skåne!    Vi letar efter Tomten i snön. Vi lyckades inte hitta honom den dagen men vårt sökande fortsätter!      Tomtejägarna Alpina & Ofelia ...

Av Ulrika - 26 november 2012 08:16

I förra veckan var vi en tur till Båstad. Trots grått och tråkigt väder var det härligt att komma dit upp. Alpina hade inte glömt var hon förra gången hittade en kanin i trädgården så den hörnan av det egentligen avhängnade trädgårdslandet undersökte...

Av Ulrika - 17 november 2012 17:48

Matte har fått låna en klippmaskin och den har hon provat idag. Både jag och mamma Ofelia har varit övningsobjekt. Vi borde anat ugglor i mossen redan igår för då lurade Matte oss till storrengöring. Det schamponerades och sköljdes så att löddret...

Av Ulrika - 21 oktober 2012 19:06

Vi har haft nattgäst, Lovikka har varit på besök i helgen. När vi gick för att hämta Lovikka så följde Smulan med men på vägen tillbaka blev vi av med henne. När hon inte hade kommit hem på eftermiddagen så fick vi alla ut för att leta. Samma runda...

Av Ulrika - 18 oktober 2012 19:10

Äntligen en härlig runda i underbart väder. Matte har varit bortrest och arbetat mycket den senaste tiden. Nu hoppas vi på bättring och mer tid för oss igen. Med oss på rundan hade vi även katten Smulan. När vi ligger och poserar för kameran så s...

Ovido - Quiz & Flashcards