Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

Kaninjakt och alla papper i ordning

Av Ulrika - 2 oktober 2008 20:54

Har varit med husse hela dagen och gått två långa promenader mellan regnskurarna. På den ena promenaden passade jag på att smita från husse. *Fniss*  När han släppte mig lös och sa att jag var fri så störtade jag fram till ett par buskar och ut kom en kanin. Jippiii! Jag brukar inte jaga kaniner men det ska jag börja med. Tjoho vad skoj det var!  Jag gav riktiga jaktskall medan jag sprang efter kaninen. Fast husse ropade och skrek på mig så hörde jag inte honom, inte förrän jag blivit av med kaninen så hörde jag honom. Kan det bero på att jag inte skällde längre då?! Jag kom lydigt tillbaka till honom och satte mig fint vid hans sida. Men husse var inte glad på mig. Sen fick jag gå fot med husse en lång bit innan han provade igen. Då hittade jag varken några  buskar eller kaniner och husse tyckte jag var duktig igen.


När matte kom hem så packade hon en väska med en macka och mitt pass. Va kul tänkte jag vi ska ut och resa. In i bilen och iväg men vi reste inte så värst långt, bara till Svedala. Det var till veterinären vi skulle. Jag skulle avmaskas eftersom jag varit i Danmark och därför packade matte en macka för att kunna gömma avmaskningstabletterna i. Mums så gott det är med macka! Sen gav veterinären mig en spruta, det var årets rabiesvaccinering så nu kan jag få fortsätta att åka utomlands. Så var det avklarat  =o)


Jägaren

Ofelia

 
 
Ingen bild

Tosca

2 oktober 2008 21:56

Det var länge sen jag jagade en hare nu (vilket är jättekul, vill jag minnas).
Fast på sistone har jag insett att det är bättre att inte spåra och sticka vidare på spåren, för gör man det får man inte gå lös.

Fast om det sprang upp en hare framför mig så vete sjutton. Jag missade två harar i somras för att jag bara tittade på dom, var tvungen att smita ut på fältet där de varit senare på dagen för att nosa lite.

 
salma

salma

2 oktober 2008 22:43

Så du har fått käka tabletter hos vetten idag. Jag ska inte dit förrän om två veckor, jag ska passa på att få ett nytt intyg på samma gång till vår nästa tripp. Matte är lat och vill inte åka dit för ofta....Det tackar jag för.
Har hört något om fint hotell nästa gång. Hoppas det finns roomservice så vi kan beställa upp några smaskiga ben.

kram

http://salma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ofelia

2 oktober 2008 22:57

Tosca: Jag kanske kommer till samma slutsats som du, bäst att inte sticka i väg på ett spår. Bättre att få gå lös än kopplad.

Salma: Det ska bli kul att åka iväg. Bara det inte ingår allt för många spa-behandligar på det fina hotell.

 
Tito

Tito

3 oktober 2008 18:29

Ska man jaga harar? Trodde man bara spårade dem......
Matte håller mig borta från hararna (så jag har inte fattat att man skall jaga dem, för matte blev så arg då jag försökte) däremot gillar hon ju att jag följer blod och klövspår.....
Håller alla tassar för dig i helgen, det är int epå europautställningen i Ungern som du ska på?

http://lagottotito.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 17 december 2012 20:07

Det har varit vinter i Skåne!    Vi letar efter Tomten i snön. Vi lyckades inte hitta honom den dagen men vårt sökande fortsätter!      Tomtejägarna Alpina & Ofelia ...

Av Ulrika - 26 november 2012 08:16

I förra veckan var vi en tur till Båstad. Trots grått och tråkigt väder var det härligt att komma dit upp. Alpina hade inte glömt var hon förra gången hittade en kanin i trädgården så den hörnan av det egentligen avhängnade trädgårdslandet undersökte...

Av Ulrika - 17 november 2012 17:48

Matte har fått låna en klippmaskin och den har hon provat idag. Både jag och mamma Ofelia har varit övningsobjekt. Vi borde anat ugglor i mossen redan igår för då lurade Matte oss till storrengöring. Det schamponerades och sköljdes så att löddret...

Av Ulrika - 21 oktober 2012 19:06

Vi har haft nattgäst, Lovikka har varit på besök i helgen. När vi gick för att hämta Lovikka så följde Smulan med men på vägen tillbaka blev vi av med henne. När hon inte hade kommit hem på eftermiddagen så fick vi alla ut för att leta. Samma runda...

Av Ulrika - 18 oktober 2012 19:10

Äntligen en härlig runda i underbart väder. Matte har varit bortrest och arbetat mycket den senaste tiden. Nu hoppas vi på bättring och mer tid för oss igen. Med oss på rundan hade vi även katten Smulan. När vi ligger och poserar för kameran så s...

Ovido - Quiz & Flashcards