Direktlänk till inlägg 6 oktober 2008

Hallå ja!!!

Av Ulrika - 6 oktober 2008 20:24

Idag hade jag och matte sovmorgon. Det var skönt! Sen packade matte in mig i bilen och vi for iväg till veterinären igen. Jag blev så glad att jag började yla när vi närmade oss.  Väl framme så fick jag inte ens gå av. Matte skulle bara snabbt in till veterinären och betala vårt förra besök. Deras kortläsare hade gått sönder när vi var där förra gången och matte hade inga kontanter så därför fick vi köra dit igen.

 

Det var snabbt avklarat och då körde vi till skogen!    :o)

Matte, Här är jag!


Kommer du snart matte?


Men matte, inte fotograferar man när någon kissar!!


Vad var det?


 

Det luktar gott!


Åååå en ekorre. Han har en nöt i munnen.



Det var allt från mig!

Ofelia



 
 
Ingen bild

Tosca

6 oktober 2008 21:37

Hälsa Mizo från oss nästa gång ni träffas!!

Jag lyfter också på benet när jag kissar, matte säger att jag är värre på att kissa än vissa hanhundar, vad hon nu menar med det.

 
salma

salma

6 oktober 2008 22:04

Underbara bilder =).

http://salma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Primo och Acke

6 oktober 2008 23:03

Men så fin du är där i skogen! Är det Bokskogen? Ekorren är ju en söt liten krabat...matte flaskmatade en sådan hon hittade en gång...den var jätte liten utan päls och ingen trodde att hon skulle få den att överleva..Men matte gav sig inte och efter 3 v öppnade den sina små bruna ögon och fick vara kvar några veckor till innan en naturvårdare fick ta hand om den och släppa den i skogen!
Puss på dig snygging!

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

6 oktober 2008 23:50

Sån gullig liten "korre". Zena jagade en sån för ett par dagar sedan.Men den satt på betryggande avstånd i vårat höga träd.
voff o pussar

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Ofelia

7 oktober 2008 22:43

Tosca: Jag ska hälsa Mizo nästa gång! Att kissa på tre ben är bra för då kan man nosa längre bort samtidigt som man kissar = effektivitet.

Salma: Tack, du är en av mina inspirationskällor.

Primo o Acke: Japp det är Bokskogen. Vad duktig matte var som lyckades föda upp ekorren. Det är inte lätt med vilda djur.

Strövelstorparna: Här i vår trädgård finns inga "korrar", bara grannarnas katter. Grrrrr...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 17 december 2012 20:07

Det har varit vinter i Skåne!    Vi letar efter Tomten i snön. Vi lyckades inte hitta honom den dagen men vårt sökande fortsätter!      Tomtejägarna Alpina & Ofelia ...

Av Ulrika - 26 november 2012 08:16

I förra veckan var vi en tur till Båstad. Trots grått och tråkigt väder var det härligt att komma dit upp. Alpina hade inte glömt var hon förra gången hittade en kanin i trädgården så den hörnan av det egentligen avhängnade trädgårdslandet undersökte...

Av Ulrika - 17 november 2012 17:48

Matte har fått låna en klippmaskin och den har hon provat idag. Både jag och mamma Ofelia har varit övningsobjekt. Vi borde anat ugglor i mossen redan igår för då lurade Matte oss till storrengöring. Det schamponerades och sköljdes så att löddret...

Av Ulrika - 21 oktober 2012 19:06

Vi har haft nattgäst, Lovikka har varit på besök i helgen. När vi gick för att hämta Lovikka så följde Smulan med men på vägen tillbaka blev vi av med henne. När hon inte hade kommit hem på eftermiddagen så fick vi alla ut för att leta. Samma runda...

Av Ulrika - 18 oktober 2012 19:10

Äntligen en härlig runda i underbart väder. Matte har varit bortrest och arbetat mycket den senaste tiden. Nu hoppas vi på bättring och mer tid för oss igen. Med oss på rundan hade vi även katten Smulan. När vi ligger och poserar för kameran så s...

Ovido - Quiz & Flashcards