Direktlänk till inlägg 2 november 2008

Växjö utställningen

Av Ulrika - 2 november 2008 20:17

BIR Rowntree Fabrizio och BIM lilla jag, Kråkslottets Pelago



Upp i ottan och iväg. Det var minus 6 grader när vi åkte. Tur att Husse lagt på vinterdäcken för det var frusen dimma på vägarna. Vi kom fram när bedömningarna började. Perfekt för då var det ingen kö in till veterinärbesiktningen. Det var fullt av lagottos kring ringen och jag var överlycklig. Men Matte tvingade in mig i min bur. Hon ville gå och hälsa på de andra mattarna och eftersom det var så trångt kring ringen så ville hon inte ha mig med. Taskigt! Tur att Gamlematte höll mig sällskap när nu Matte var tvungen att gå och snacka med alla.

 

Efter lång väntan så fick jag komma ut ur buren och då hade Lillmatte E kommit till Växjö tillsammans med en kompis och hennes föräldrar. Tänk att de körde hela vägen från Malmö för att få titta på lilla mig! Det blev min tur i ringen tillsammans med 5 andra championtikar. Jag tyckte det var så skoj att få springa där tillsammans med de andra lagottoflickorna och var på bästa humör. Ska jag gnälla lite så tycker jag att Matte kunde ha gett mig lite mer godis. Jag försökte få henne att fatta det genom att göra olika små konster, tex sitt, hoppa upp och försöka gosa, göra en snurr och lite annat men Matte är såå trööög. Lite godis fick jag och dagen till ära så hade Matte laddat upp med köttbullar. Mums! Dagen slutade sedan med att jag placerades som bästatik, BIM och fick ett CACIB.


Här kollar domaren in mig medan jag står och hoppas på en köttbullsbit till.


Hejsan svejsan

Ofelia


 
 
Ingen bild

Margit

2 november 2008 20:45

Oj, nu har det kommit besked! Ber att få gratulera så väldigt mycket!!! Och skönt att veta att ni tydligen kommit lyckligt hem. Bello och jag är i Södertälje och lider av lagottoabstinens, har inte sett en krulltott på fem dagar. Kram Margit

 
Ingen bild

Helena o Tosca

2 november 2008 20:50

Grattis till BIM!

 
Ingen bild

Ofelia

2 november 2008 20:54

Margit: Tackar! Ni får gå två rundor på Ribban på söndag istället för att gottgöra att ni missade dagens runda.

Helena o Tosca: TACK!!

 
Tristan m matte

Tristan m matte

2 november 2008 21:04

Grattis till ännu ett strålande resultat! Fast du borde ha blivit BIR...

http://takycard.blogg.se

 
salma

salma

2 november 2008 21:06

Garttis Kompis!
Du är så himla bra =)

http://salma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ofelia

2 november 2008 21:10

Tristan m matte. Ja visst borde jag bivit det ;-) *fniss*

Salma: Tack Kompis, det är du också! Nästa helg blir det spa-helg i Danmark.

 
Basta & Fixa m matte

Basta & Fixa m matte

2 november 2008 22:13

Grattis Ofelia!!!!
Vi håller med Trisse ........ du skulle varit BIR istället!!!!

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

2 november 2008 22:59

Ja vad kan vi säga...GRATTIS GRATTIS, ni är ju bara så fina! klart du skulle blivit BIR men det blir du nästa gång!!

Kramis på er!

 
La famiglia

La famiglia

2 november 2008 23:06

Vi håller med både Tristan, Basta, Fixa och diverse mattor. Klart du skulle blivit BIR. Och dessutom, vi är många fler än domaren, han var ju bara en, så då måste väl vi alla ha mer rätt än domaren.

http://hundblues.blogspot.com

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

2 november 2008 23:28

Grattis lilla söta du, bra jobbat
vinnarpussar

http://lagottoflickorna

 
Totti

Totti

3 november 2008 09:26

Man får be att gratulera! Både till köttbullefest och fina rosetter.

http://www.123minsida.se/tottilagotti

 
Ingen bild

Ofelia

3 november 2008 12:31

Basta & Fixa, Tessan med voffsar: Tackar, jag får försöka greja BIR:et nästa gång. Jag får ordna en utställning själv där endast jag får ställa upp. Jag tror det blir säkrast så.

La famiglia: Synd att det inte är allmän rösträtt kring utställningsringen ;o) När jag nu har så många snälla vänner som håller på mig.

Strövelstorparna o Totti: Tack så mycket!

 
Ingen bild

Totte och Helen.

3 november 2008 18:04

Hej Ulrika och Ofelia.
Stort grattis till Erat fina BIM resultat.
Trevligt att träffa Er igen.
Vi ses i Stockholm.

 
Ingen bild

Ofelia

4 november 2008 10:59

Totte o Helen: Tack! Det var kul att träffa er också :o)

 
Ulrika Jönsson

Ulrika Jönsson

4 november 2008 21:33

HIPP HIPP HURRAAAAA!!!! GUD VA NI ÄR BRA!!!!!
JÄTTEGRATTIS!

Hade tänkt komma o hejja på er på Stockholm men med glasögonutgifter på 9000 räcker inte pengarna. Men vi håller tummarna för er!

http://lagottotito.blogg.se

 
Ingen bild

Ofelia

4 november 2008 22:07

Ulrika Jönsson: Tackar för gratulationerna. Vad synd att vi inte ses i Stockholm, men utan dina nya glasögon så hade du kanske inte setts oss ändå. Pengar ska räcka till så mycket och vi ses säkert vid något annat tillfälle längre fram. Det är bra att ni håller tummarna för oss, det känns bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 17 december 2012 20:07

Det har varit vinter i Skåne!    Vi letar efter Tomten i snön. Vi lyckades inte hitta honom den dagen men vårt sökande fortsätter!      Tomtejägarna Alpina & Ofelia ...

Av Ulrika - 26 november 2012 08:16

I förra veckan var vi en tur till Båstad. Trots grått och tråkigt väder var det härligt att komma dit upp. Alpina hade inte glömt var hon förra gången hittade en kanin i trädgården så den hörnan av det egentligen avhängnade trädgårdslandet undersökte...

Av Ulrika - 17 november 2012 17:48

Matte har fått låna en klippmaskin och den har hon provat idag. Både jag och mamma Ofelia har varit övningsobjekt. Vi borde anat ugglor i mossen redan igår för då lurade Matte oss till storrengöring. Det schamponerades och sköljdes så att löddret...

Av Ulrika - 21 oktober 2012 19:06

Vi har haft nattgäst, Lovikka har varit på besök i helgen. När vi gick för att hämta Lovikka så följde Smulan med men på vägen tillbaka blev vi av med henne. När hon inte hade kommit hem på eftermiddagen så fick vi alla ut för att leta. Samma runda...

Av Ulrika - 18 oktober 2012 19:10

Äntligen en härlig runda i underbart väder. Matte har varit bortrest och arbetat mycket den senaste tiden. Nu hoppas vi på bättring och mer tid för oss igen. Med oss på rundan hade vi även katten Smulan. När vi ligger och poserar för kameran så s...

Ovido - Quiz & Flashcards